15W-40 teherautó motorolaj

15W-40 motorolaj – a megbízható klasszikus haszongépjárműveknek

A 15W-40-es viszkozitású kenőanyag évtizedek óta ipari szabvány a teherautók, buszok és munkagépek világában. Közepes és meleg éghajlaton egyaránt stabil kenést nyújt, hosszú távú, nehéz terhelés mellett is.

A termékek alatt részletes leírás található a 15W40-es haszongép motorolaj viszkozitási osztályáról, teljesítményszintekről, előnyökről és hátrányokról.

18 termék
<10 készleten
Kiszerelés:
20 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
10 790 Ft
Egységár: 540 Ft/L
<10 készleten
Kiszerelés:
20 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
31 890 Ft
Egységár: 1 595 Ft/L
<10 készleten
Kiszerelés:
205 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
340 900 Ft
Egységár: 1 663 Ft/L
<10 készleten
Kiszerelés:
205 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
355 900 Ft
Egységár: 1 736 Ft/L
<10 készleten
Kiszerelés:
20 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
36 900 Ft
Egységár: 1 845 Ft/L
<10 készleten
Kiszerelés:
205 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
340 900 Ft
Egységár: 1 663 Ft/L
Rendelhető
Kiszerelés:
20 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
35 290 Ft
Egységár: 1 765 Ft/L
<10 készleten
Kiszerelés:
20 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
35 290 Ft
Egységár: 1 765 Ft/L
<10 készleten
Kiszerelés:
5 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
flakon
11 990 Ft
Egységár: 2 398 Ft/L
Rendelhető
Kiszerelés:
10 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
14 402 Ft
Egységár: 1 440 Ft/L
Rendelhető
Kiszerelés:
5 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
flakon
7 706 Ft
Egységár: 1 541 Ft/L
10+ készleten
Kiszerelés:
208 L
Viszkozitás:
15W-40
Csomagolás:
hordó
335 900 Ft
Egységár: 1 615 Ft/L
 

15W-40 motorolaj – tartós védelem klasszikus haszongépjárművekhez

A 15W-40 olaj kettős jelölése fontos műszaki információt hordoz:

  • 15W (Winter): hidegindítási viszkozitás – kb. −20 °C-ig biztosít megfelelő pumpálhatóságot.
  • 40: üzemi viszkozitás 100 °C-on – vastag kenőfilmet képez, védve a nagy hőterhelésnek kitett alkatrészeket.

Ez a kategória főként ásványi vagy félszintetikus formulákban érhető el, magas viszkozitási index és robusztus adalékrendszer jellemzi.

Nemzetközi teljesítményosztályok

  • ACEA E4: nagy terhelésű Euro 3–5 motorok, hosszú csereintervallum
  • ACEA E7: kiváló kopásvédelem és tisztaság EGR-es motorokhoz – ma a legelterjedtebb standard 15W-40 esetén
  • ACEA E9: low-SAPS, DPF-kompatibilis formulák vegyes fuvarozásra (ritkább)
  • API CI-4 / CH-4: EGR-es rendszerekhez, korai Euro 2–3 motorok
  • API CJ-4 / CK-4: DPF-kompatibilis, jobb oxidációs stabilitás (utóbbi ritkább 15W-40-nél)

Alkalmazhatóság és évjáratok

1990–2005: Euro 1–3 motorok, hagyományos nyergesvontatók (pl. Mercedes SK, MAN F2000), építőipari gépek, buszok (Ikarus 400-as sorozat).
2005–2010: Euro 4 motorok, ha nincs DPF–SCR rendszer.
2010–2015: részben Euro 5 motorok, de alacsony SAPS-igény nélkül.
(Utoljára Euro 6d/7 motorokhoz már inkább 5W-30/10W-30 low-SAPS olajok ajánlottak.)

Érintett gépkategóriák: nyergesvontatók, középnehéz teherautók, építőipari munkagépek, buszok, mezőgazdasági gépek.

 

Előnyök:

Kiemelkedő kopásvédelem nagy hő- és nyomásterhelés mellett
Hosszú csereintervallum (30 000–50 000 km a gyártói engedély alapján)
Gazdaságos ásványi/félszintetikus árkategória
Széles körű kompatibilitás régi motorokkal, egyszerű szervizelhetőség

Hátrányok:

Gyengébb hidegindítás extrém téli környezetben (≤ −20 °C)
Magasabb belső súrlódás, mérsékeltebb üzemanyag-hatékonyság
Nem minden Euro 6+ DPF/SCR rendszerhez alkalmas
Szigorú gyártói előírások betartása szükséges a jóváhagyások miatt

 

Összegzés:

A 15W-40-es motorolaj a klasszikus, nagy terhelésű dízelmotorok nélkülözhetetlen társaként maradt meg a piacon. Ha a flottában főként hagyományos Euro 1–4 motorok dolgoznak, ahol a hidegindítás nem extrém kihívás, ez a viszkozitás továbbra is megbízható védelem és költséghatékonyság kombinációját kínál. Mindig ellenőrizze a motorgyártó kézikönyvében a pontos specifikációt és jóváhagyásokat a hosszú távú megbízhatóság érdekében!